HTML

valahol európában

réka és tamás luxemburgban és máshol

Friss topikok

• dudi: Nekem az a kedvencem,amikor kijottok a szellemvasutbol.:) (2008.05.05. 21:42) London, Brighton, 2008.4.4-6.
  • ras: Csókollak benneteket! Májusban is várunk benneteket sok szeretettel! (2008.04.15. 13:35) Terhes napló 3.
  • aedem: Ré, elmaradásod van naplóírásban!!! kíváncsian várom a további eseményeket (2008.03.22. 11:21) Terhesnapló 1.
  • Rasi: Hiányolom a további beszámolókat! Már lassak két hónapja nem történik veletek semmi? (2007.12.12. 21:25) l'étape de légende
  • Riska: Sziasztok, ezen a két címen találtok bővebb infokat a kalandról. :) www.velo.hu/verseny/verseny.... (2007.10.16. 20:33) ez meg vasárnap volt

Linkblog

TENERIFE

2009.12.02. 21:22

Novemberben voltunk egy hónapot Tenerifén, Puerto de la Cruzban. Tamás spanyol nyelvtanfolyamon vett részt s mi Borival nyaraltunk. Béreltünk egy hatalmas lakást a tengerparttól kb. 500m-re, s a nyelviskola is a tengerparti sétányon volt. A lakás nagyon szuper volt csak kicsit zajos. Két kocsma is volt a ház alatt. A luxemburgi nyugihoz képest iszonyú zaj volt, kellett egy hét mire megszoktuk. A péntek s a szombat esték voltak kifejezetten hangosak. A szomszéd parkban díszkakasok laktak s azok meg hajnal 3kor kezdtek el kukorékolni rettenetes éles hangon, amikor éppen már mély álomba zuhantunk. Lehetett kapni a boltokban csúzlit, amit nem tudunk miért árultak s azon gondolkodtam veszünk egyet s kilőjük a kakast. A konyha ablak épp a parkra nézett s egyik reggel azt látom, hogy legalább 30 db kakas rohangászik fel s le, s akkor rájöttem a terv nem jó. Így együtt éltünk egy hónapot a zajjal, a kakasokkal s az alattunk lévő finn kocsma vendégeivel.
Tenerife közigazgatásilag Spanyolországhoz tartozik, földrajzilag viszont Afrikához. A sziget vulkánikus eredetű, északi része zöldebb míg déli része kopárabb. Tenerife legmagasabb csúcsa a Pico del Teide 3718 méter magas, amit mi is megmásztunk Borival együtt. 3500m-re felvonóval lehet felmenni s az utolsó kétszáz métert gyalogosan, amihez engedély szükséges. Lehetett érezni a magasságot s az oxigénben szegény levegőt, jó lassan tettük meg azt a kétszáz métert, főleg nekem hányingerem volt. Bori egész jól bírta lefelé saját lábán jött le a felvonóig. Nagyon szép a Las Canadas del Teide Nemzeti Park, mely holdbéli tájáról híres. Állítólag itt forgatták a majmok bolygólya egyik jelenetét. A szigetet eredetileg a misztikus guanches nép lakta. Senki sem tudja, hogy vajon honnan származnak, vagy milyen volt a kultúrájuk.

Tamás órái reggel kilenctől kezdődtek s délután kettő s három között fejeződtek be. Közte voltak szünetek s a hosszabbik szünetekben elmentünk meglátogatni Borival s ittunk közösen egy kv-t.
Délutánonként strandoltunk a város s a város melletti strandokon. A víz hőmérséklete az áramlások miatt egész évben 20-24 fok között van. Úszni nem nagyon tudtunk a nagy hullámzások miatt, de azért így is élvezetes volt. Bori is nagyon élvezte. A part homokos volt, vulkanikus eredetű fekete homok, mindig úgy néztünk ki mintha mákosak lennénk.
Tőlünk kb. 40 perc autókázásra volt egy fehérhomokos pálmafás part is, amit a Szaharából vittek oda, s itt úszni is lehetett, mert volt egy nagy hullámtörő gát s nem volt semmiféle hullámzás.
Megnéztük a hozzánk közeli városokat is , így pl. La Orotavát , La Lagunát, Santa Cruzt.
Egyik hétvégén elmentük Mascába. Ez egy nagyon híres kis falu a hegyek között, régen a kalózok búvóhelye volt, mert nehéz volt megközelíteni. Masca faluból egy kb. 3 órás nehéz túra vissza le a tengerhez. A kanyonban néhol sziklákon, patakon is át kellet gázolni. Igen nehéz s élvezetes túra volt. Azok a hatalmas sziklafalak hihetetlen élményt nyújtottak. Visszafele hajóval mentünk, s hajónk a Los Gigantes hatalmas sziklafalai előtt ment el.
Következő hétvégén La Gomera szigetére utaztunk el. Gomera sziget sokkal zöldebb, mint Tenerife. Nagyon híres a Garajonay nemzeti park, mely a világörökség része, amelyben a világ legnagyobb babérerdejét megtalálhatjuk. Mi is tettünk itt egy nagyobb kirándulást. A babérerdőben sétálva olyan érzés volt, mintha egy tündérmesébe léptünk volna. Alíz csodaországban című mese jutott eszembe róla, csak itt nem ugráltak nyulak körülöttünk. A nyulakról jut eszembe, hogy nagyon népszerű a nyúlvadászat a szigeteken. A nyúl befogására kanári fajta kutyákat használnak, agár s dog keverékhez hasonlítanak.
Kolombusz is erről a szigetről indult felfedező útjára.

Meg kell még említenem a hires kanári ételeket. A spanyol élet egyik hozzátartozója a tapas, kisebb falatkák, amit sör s bor mellé esznek az emberek. Egyik ízletes élelmiszerük a gofio, ami pörkölt búza s kukorica keveréke. Eszik magában, tejjel s banánnal összekevereve vagy liszt helyett használják. Bori s Tamás nagyon szeretik, hoztunk is haza egy-két csomagot. Ételek mellé adják a mojo-t. Ez egy szósz, ami paprikából készül s van piros s zöld változata. Igen ízletes, főtt krumplival eszik, amit nagyon sós vizben megfőznek s utána a sűtöbe teszik, hogy a héja megráncosodjon.
Röviden ennyi a tenerifei utazásunk. Szerettük nagyon s még biztos visszamegyünk.

Olá....

Képek itt vannak , www.dropshots.com/storr

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.