HTML

valahol európában

réka és tamás luxemburgban és máshol

Friss topikok

• dudi: Nekem az a kedvencem,amikor kijottok a szellemvasutbol.:) (2008.05.05. 21:42) London, Brighton, 2008.4.4-6.
  • ras: Csókollak benneteket! Májusban is várunk benneteket sok szeretettel! (2008.04.15. 13:35) Terhes napló 3.
  • aedem: Ré, elmaradásod van naplóírásban!!! kíváncsian várom a további eseményeket (2008.03.22. 11:21) Terhesnapló 1.
  • Rasi: Hiányolom a további beszámolókat! Már lassak két hónapja nem történik veletek semmi? (2007.12.12. 21:25) l'étape de légende
  • Riska: Sziasztok, ezen a két címen találtok bővebb infokat a kalandról. :) www.velo.hu/verseny/verseny.... (2007.10.16. 20:33) ez meg vasárnap volt

Linkblog

korfu-athén

2011.01.04. 11:37

Korfu–Athén
2010. október 2–16.

Bavaria 39, Eliza
Mikolt, Laci, Réka, Bori, Tamás

0. nap
Marina Gouvia, gyors, korrekt hajóátadás, jó drágán kaja-hajóhozszállítás.

1. nap ~50 tmf Gouvia–Gaios
Délben indulás, kis szembeszél, nagyjából végig motorozás Paxos szigetre. Gaios város, horgony és partfalratolatás. (Mint nagyjából ezután végig, de ez volt az első alakalom) Védett kikötő, jó kis város...

2.nap ~35 tmf               Gouvia–Lefkas
10-kor indulás. Antipaxoszon kis öbölben fürdőzés, jó meleg a víz, sehol senki rajtunk kívül. Délben motorral tovább Lefkas felé. Pont a híd zárására érünk oda, egy órát várunk, aztán behajózunk a marinába, mooring. Hatalmas és teljesen védett, mert már a csatornában van.

3. nap ~ 40 tmf Lefkas–Ithaki
11.00, végighajózunk a sekély és érdekes csatornán. 10 csomós szembeszélben vitorlázunk. Skorpió sziget. Ez talán a legszebb környék az egész út során, minden zöld. Végül motorozás Ithakába. Védett öböl, városi partfal, horgony, Odüsszeusz.

4. nap ~ 40 tmf Ithaki–Killini
10.30 indulás, fürdés, partrabocizás: Ormos Pera Pigadhi. Délben irány Killini. 7-8 csomós csökkenő déli szélben teljes vitorlázattal vitorlázunk. Kb. 10 mp alatt a szél északira fordul és 35 csomóra erősödik. A hajó szinte lefekszik. 25 csomós szélben, egyre nagyobb hullámokban motorozunk tovább Killinibe. A 2010-es kiadású pilotbookhoz képest teljesen más a kikötő, időközben* épült egy kis yachtkikötő. A városban nincs semmit, éjszaka vihar, de a horgony tart. Beszáll Zsuzsi, Piki és Szása.

5. nap ~30 tmf              Killini–Katakólon
10.00 -16.00 Végig kellemes hátszélben hasítunk. Horgony, partfal, olympiai guide-ok. Beach. Éjjel nagy vihar, a hullámok pont bejönnek a nem túl védett kikötőbe. A marina nem üzemel*. Őrség viszkivel, igazgatjuk közben a köteleket is..

6. nap ~ 30 tmf Killini–Kiparisszia
Délelőtt vonattal Olympia. 13.00-18.00 Végig 8-as hátszél. Hatalmas, teljesen új*, nagyon jól védett kikötő, 2 db hajó (velünk együtt). Rengeteg hely, oldalt kötünk ki.

7. nap ~ 30 tmf Kiparisszia–Pilosz
Délelőtt vár(os)nézés. Esőben, kis szembeszélben végig motorral. Útközben ókori gályakikötő. Pilosz, marina, horgony. Szomszéd hajó, Kerguelen, este majdnem elúszik, gazdája Eugen de Zilah, eszperantista metz-i filozófiaprofesszor..

8. nap ~0 tmf                Pilosz
Városnézés, időjárás-tanulmányozás, Jenő bácsival beszélgetés. Előttünk a "Horn-fok", és elég szeszélyes, viharos az idő. Horgony felszedjük, mooringra kötünk. Útközben nincsenek jó kikötők, nagy viharokat jósolnak. Este 11-kor indulás. A kikötői mester tanácsára irány egyenesen Monemvassia.

9. nap ~100 tmf            Pilosz–Monemvassia
Teljes sötétség, gyönyörű Tejút, viszonylagos szélcsend, de elég nagy hullámok. Csak a GPS-t látjuk az öbölből kifelé. Később a világítótornyok alapján jól lehet tájékozódni, a nyílt tengeren nagy hajóforgalom. Gyönyörű napfelkelte. Vadregényes Maleasz-fok. 16.00 Monemvassia, utolsó hely a kis kikötőben, oldalt állunk.

10. nap ~0 tmf              Monemvassia
Gibraltári városnézés, evés, ivás, strandolás, teknősök a kikötőben. Kellemes hely..

11. nap ~ 40 tmf           Monemvassia–Plaka Leonidhion
Erősödő szélben vitorlázunk, majd motorozunk. Horgony, fürdés Fokianos öbölben. Napnyugtára érünk Leonidhionba. Kis kikötő, kikötés oldalra. Grill, strand, (a már ismerős) oroszok. Idilli hely.

12. nap ~45 tmf            Leonidhion–Porosz
Reggel strand, délben indulás. Irány Hydra. Hol fúj, hol nem. Idhra kikötőjébe egy gyorsan támadt vihar legközepén érkezünk, szinte üres tankkal. Nagy szél, villámok, szarráázás, és nincs hely, bármennyire is keresgélünk.. Távozunk, menet és hullámok közben tankfeltöltés a kannákból. Sötétedésre érünk Poroszba. Hatalmas, újonnan épült yachtmólók*. Kényelmes kikötés, védett lagúna. Jó kis város, tele turistákkal.. Részeg norvég szomszédok.

13. nap ~30 tmf            Porosz–Pireusz
Indulás délben, végig motorozás. Aigina, öböl, fürdés, bocizás, nagy kosz a parton. Irány Kalamaki marina, végállomás. Koszos tenger. Benzinkút nem működik*. Második sorban, orral két hajó közé kikötés, 280 liter gázolaj tankolás teherautóból, gond nélküli hajóátadás.

Összesen ~470 tmf, 70-80%-ban motorral, 280 liter fogyasztás.

* Pontatlan pilotkönyv. Sokszor egész más van benne, jópár éve frissíthették utoljára a 2010-es kiadást.

Az Égei-tenger gyönyörű, tiszta, a Peloponnészosz is, ráadásul teljesen turistamentes. Nagyon kellemes kikötők, emberek, városkák. Athén környéke koszos.

Általában kis kikötőkben vagy városi rakpartokon kötöttünk ki. Víz mindenhol van a mólón, áramot termel a motor. Remek éttermek(ben wc-k) vannak minden kikötő mellett. A kikötés mindenhol ingyenes. (Összesen egy fizetős marinában voltunk, Lefkason).

Október végén a szél iránya és erőssége teljesen kiszámíthatatlan, de a víz még jó meleg. Mi általában szélcsendes időszakot/helyeket fogtunk ki, ezért elég sokat kellett motoroznunk, de a széltérképek és az elmondások alapján ez szerencse volt, mert a környéken hatalmas viharok dúltak. A hírhedt Maleasz-fokon pld. a hónap egyetlen másfél napos viharmentes időjárási ablakán sikerült átjutni.

Itt látható néhány kép: a szokásos http://www.dropshots.com/storr és

Írország

2010.05.11. 22:43

Kicsit elkéstem ezzel a bejegyzéssel, de azért leírom.

Egy májusi hétvégén meglátogattuk Lackót Írországban. Pénteken reggel indultunk volna, de sajnos az izlandi hamufelhő megakadályozta a repülőgép felszállását, így csak szombat reggel tudtunk csak indulni. Lackó már várt minket a Kerry reptéren. Úgy tűnik az ír levegő jót tesz neki, megnőtt a szakálla s szeplők is nőttek az arcán.

Fermoyban lakik egy farmon. A farmhoz tartozik egy hatalmas ház, legelők s egy őspark is. S ne feledkezzünk meg Lackó két kedves barátjáról Ginóról az öszvérről és a lóról, kinek nem tudom a nevét:)). Gyönyörű hely, irigykedtünk nagyon. Vasárnap reggel sétáltunk egyet a farmon. Lacó megmutatta hol szokott horgászni, ugyanis a farm végében folyik egy folyó, ahol pisztrángozni szokott.

A farm szomszédságában lakik Michael Flatley az ír néptáncos. Valamit biztos jól csinál, mert hatalmas kastélyban lakik, ami persze egy nagy kőfallal van körbevéve. Majd elmentünk Fermoyt megnézni és piknikeztünk a tengerparton. Közben megnéztünk egy kastélyt is. Itt a környező városok nem nagy kiterjedésűek s kis létszámú a lakosság is. A házak színesek, kék, sárga, piros színben virítanak.

Rövid volt sajnos, de nagyon jól éreztük magunkat.

Köszi Lackó! (Bori azóta is emlegeti Linda putyát.)

Korzika GR20

2010.04.14. 16:50

Mikivel s Augusztával töltöttük az idei Húsvétot Korzikán. Szuper volt! 5 nap túrázás a hegyekben, hátizsákkal s Borival a hátunkon. Tamás vitte a nagyobb súlyt (élelmet, ruhákat s hálózsákokat), nekem a kisebbik súly jutott Bori s a pelenkái, persze azért az én csomagom is volt 15kg.

Savonából indult a kompunk Bastiába. Este indult a komp s reggel fél 8ra értünk Korzika szigetére. Sajnos a kompon kabint már nem kaptunk, így a folyóson a szőnyegen kellett aludnunk. Én nem igen éreztem jól magam, egész úton kavargott a gyomrom a nagy hullámzások miatt. Már alig vártam, hogy reggel legyen. Megnéztük Bastiát, kis kikötöváros, tele sok térrel, kávézóval s régi házakkal. Városnézés után elindultunk Concába ahonann túránk indult.

Korzika „egy tengerből kiemelkedő hegy”, ahol hegycsúcsok, sziklaszirtek, hegyi tavak és tágas fennsíkok váltakoznak. A mediterrán térség legtöbb heggyel rendelkező, legzöldebb és legüdébb szigete. Túránknak részét képezte a GR20 nevű útvonal "Grande Randonnée 20", mely 200 km hosszan szeli át korzikát északról délre. 10000 méteren kerszetül  hidalja át a térséget és települések melletti érintetlen területen kanyarog. Az út legnagyobb része Korzika nemzeti parkjának területére esik. A táj szépsége teljesen magával ragadott minket, hiába volt eső s hóvihar.

Conca faluból indult első napi túránk, mely eredetileg 6-8 óra lett volna, de mivel az időjárás ellenünk beszélt s csomagjaink is nagyon nehezek voltak a 8 órás túrából 12 lett, s éjjel 11re érkeztünk meg a Paliri menedékházhoz. Én úgy gondoltam nem tudok tovább menni, mivel nagyon nehéz nap állt mögöttünk, így úgy döntöttünk egy napot itt maradunk pihenni, csodálni a tájat. Persze nem csak az én fáradtságom miatt maradtunk, hisz a többiek is elfáradtak, hanem ruháink nagy része elázott s meg kellett száritani. Másnap gyönyörű napunk volt. Bori is élvezte, tobozokat szedett, hangyákat kergetett, s ahova lehetett felmászott.

Másnap délelött folytattuk túránkat, Bavella nevű faluba mentünk, ahova egy hágon kerszetül vezetett az út. Az út nem volt könnyű, viszont az időjárás nagyon szép volt. Kisebb , nagyobb pihenőkkel teljesitettük ezt a napot is. A hágó tetejéről lehetett látni Szardinia szigetét s megérte felmászni a csodálatos látványért.

Itt egy turistaszállóban aludtunk, ahol meg tudtunk fürdeni s ettünk finom korzikai vacsorát.

Következő állomásunk Refuge d'Asinau(1530m). Talán ezen a napon volt a legszebb idő. Sütött a nap s a szél sem fújt. A túra eleje s vége volt nagyon nehéz. Az elején nem igen volt kiataposott ösvény, sziklás terepen kellett kilométereket gyalogolni. Mivel én vittem Borit, így sokkal lassabban haladtunk, mert próbáltam minél óvatosabban menni, nehogy mellé lépjek a szikláknak. Turánk közben sokszor megálltunk pihenni, enni. Az utolsó kilométer elött át kellett gázolnunk egy nagy sodrású patakon s 250 m szintet felfele megtenni. Nagyon vártam már, hogy megérkezzünk. 10 óra gyaloglás után ismét célba értünk. Sajnos itt a házban nem volt kályha, igy nem tudtunk fűteni, igy kajálás után mindenki bebujt a hálózsákjába s aludtunk.

Másnap nagy hóviharra ébredtünk. El kellett indulni, mert nem tudhattuk mikor hagyja abba a havazást. Lejjebb már csak az eső esett. Quenza faluba mentünk, túránk utolsó állomására. Talán ez a nap volt a legkönnyebb mert csak lefele kellett menni s szintben. Kétszer kellett gázlón átmennünk ami nehezitette a dolgunkat. Megérkezve a faluba beültünk egy kávézóbas. Innen egy taxi vitt minket a kiindulási helyünkre, ahol az autónkat hagytuk.

Korzika állatvilága muflonokból, gyikokból s madarakból áll. Sajnos muflont nem láttunk csak elboklászott tehenekkel s disznókkal találkoztunk.

Nagyon szép s lenyűgöző tájakon mentünk kerszetül. Igaz az GR20 útvonal kis részét tettük csak meg, de ez is elegendő volt, hogy egy kis ízelítőt kapjunk a következő korzikai látogatásunkhoz.

Bori is nagyon sokat fejlődik minden egyes utazása során. Új szavakat tanul s a különböző új ingerek is jó hatással vannak rá, annak ellenére, hogy esett az eső s hóviharban utazott a hátunkon, s hogy néha ő is elfáradt.

TENERIFE

2009.12.02. 21:22

Novemberben voltunk egy hónapot Tenerifén, Puerto de la Cruzban. Tamás spanyol nyelvtanfolyamon vett részt s mi Borival nyaraltunk. Béreltünk egy hatalmas lakást a tengerparttól kb. 500m-re, s a nyelviskola is a tengerparti sétányon volt. A lakás nagyon szuper volt csak kicsit zajos. Két kocsma is volt a ház alatt. A luxemburgi nyugihoz képest iszonyú zaj volt, kellett egy hét mire megszoktuk. A péntek s a szombat esték voltak kifejezetten hangosak. A szomszéd parkban díszkakasok laktak s azok meg hajnal 3kor kezdtek el kukorékolni rettenetes éles hangon, amikor éppen már mély álomba zuhantunk. Lehetett kapni a boltokban csúzlit, amit nem tudunk miért árultak s azon gondolkodtam veszünk egyet s kilőjük a kakast. A konyha ablak épp a parkra nézett s egyik reggel azt látom, hogy legalább 30 db kakas rohangászik fel s le, s akkor rájöttem a terv nem jó. Így együtt éltünk egy hónapot a zajjal, a kakasokkal s az alattunk lévő finn kocsma vendégeivel.
Tenerife közigazgatásilag Spanyolországhoz tartozik, földrajzilag viszont Afrikához. A sziget vulkánikus eredetű, északi része zöldebb míg déli része kopárabb. Tenerife legmagasabb csúcsa a Pico del Teide 3718 méter magas, amit mi is megmásztunk Borival együtt. 3500m-re felvonóval lehet felmenni s az utolsó kétszáz métert gyalogosan, amihez engedély szükséges. Lehetett érezni a magasságot s az oxigénben szegény levegőt, jó lassan tettük meg azt a kétszáz métert, főleg nekem hányingerem volt. Bori egész jól bírta lefelé saját lábán jött le a felvonóig. Nagyon szép a Las Canadas del Teide Nemzeti Park, mely holdbéli tájáról híres. Állítólag itt forgatták a majmok bolygólya egyik jelenetét. A szigetet eredetileg a misztikus guanches nép lakta. Senki sem tudja, hogy vajon honnan származnak, vagy milyen volt a kultúrájuk.

Tamás órái reggel kilenctől kezdődtek s délután kettő s három között fejeződtek be. Közte voltak szünetek s a hosszabbik szünetekben elmentünk meglátogatni Borival s ittunk közösen egy kv-t.
Délutánonként strandoltunk a város s a város melletti strandokon. A víz hőmérséklete az áramlások miatt egész évben 20-24 fok között van. Úszni nem nagyon tudtunk a nagy hullámzások miatt, de azért így is élvezetes volt. Bori is nagyon élvezte. A part homokos volt, vulkanikus eredetű fekete homok, mindig úgy néztünk ki mintha mákosak lennénk.
Tőlünk kb. 40 perc autókázásra volt egy fehérhomokos pálmafás part is, amit a Szaharából vittek oda, s itt úszni is lehetett, mert volt egy nagy hullámtörő gát s nem volt semmiféle hullámzás.
Megnéztük a hozzánk közeli városokat is , így pl. La Orotavát , La Lagunát, Santa Cruzt.
Egyik hétvégén elmentük Mascába. Ez egy nagyon híres kis falu a hegyek között, régen a kalózok búvóhelye volt, mert nehéz volt megközelíteni. Masca faluból egy kb. 3 órás nehéz túra vissza le a tengerhez. A kanyonban néhol sziklákon, patakon is át kellet gázolni. Igen nehéz s élvezetes túra volt. Azok a hatalmas sziklafalak hihetetlen élményt nyújtottak. Visszafele hajóval mentünk, s hajónk a Los Gigantes hatalmas sziklafalai előtt ment el.
Következő hétvégén La Gomera szigetére utaztunk el. Gomera sziget sokkal zöldebb, mint Tenerife. Nagyon híres a Garajonay nemzeti park, mely a világörökség része, amelyben a világ legnagyobb babérerdejét megtalálhatjuk. Mi is tettünk itt egy nagyobb kirándulást. A babérerdőben sétálva olyan érzés volt, mintha egy tündérmesébe léptünk volna. Alíz csodaországban című mese jutott eszembe róla, csak itt nem ugráltak nyulak körülöttünk. A nyulakról jut eszembe, hogy nagyon népszerű a nyúlvadászat a szigeteken. A nyúl befogására kanári fajta kutyákat használnak, agár s dog keverékhez hasonlítanak.
Kolombusz is erről a szigetről indult felfedező útjára.

Meg kell még említenem a hires kanári ételeket. A spanyol élet egyik hozzátartozója a tapas, kisebb falatkák, amit sör s bor mellé esznek az emberek. Egyik ízletes élelmiszerük a gofio, ami pörkölt búza s kukorica keveréke. Eszik magában, tejjel s banánnal összekevereve vagy liszt helyett használják. Bori s Tamás nagyon szeretik, hoztunk is haza egy-két csomagot. Ételek mellé adják a mojo-t. Ez egy szósz, ami paprikából készül s van piros s zöld változata. Igen ízletes, főtt krumplival eszik, amit nagyon sós vizben megfőznek s utána a sűtöbe teszik, hogy a héja megráncosodjon.
Röviden ennyi a tenerifei utazásunk. Szerettük nagyon s még biztos visszamegyünk.

Olá....

Képek itt vannak , www.dropshots.com/storr

borival az élet

2009.09.24. 21:51

Azt hiszem, most igazán le vagyok maradva. Szóval Bori egyre nagyobb kislány. Már betöltötte az egy évet, s hétfőn 18 hónapos lesz. Lassan egyedül fog járni, egyelőre még fogjuk a kezét, de már csak az egyiket, s úgy lépeget. Nagyon ügyes. Vettünk neki egy kis biciklit, amire nagyon ügyesen egyedül felül s leszáll róla. Most még csak hátrafele halad, s megsértődik a biciklire, ha nem megy tovább (mert épp egy fallal ütközött). Szerdán voltunk vele egy bölcsődét megnézni, mert jövö szeptembertől bölcsibe szeretnénk adni. Nagyon kedves volt a bölcsődevezető-hölgy, körbevezetett az egész épületben. Mikor odaértünk a Borival körülbelül egykorú gyerekek csoportjához, Borit otthagytuk míg mi beszélgettünk az óvónénivel. Mire visszaértünk, Bori már a csúszda tetején ücsörgött s egyáltalán nem zavarta, hogy mi nem vagyunk ott vele. A dada, aki ott volt a gyerekekkel megjegyezte hogy nagyon okos kislány. Persze nagyon jól esett a dícséret.

Beszélni még nem beszél, de szinte mindent megért s megértet velünk. Leginkább a repülő, a bimbam, a kutya, tehén, cica, hápháp, lámpa, papa, mama szavakat mondja vagy ezekhez hasonlókat.

4810 m

2008.10.26. 16:42

Október 20-án megmásztam a Mt Blanc-t.

Itt van róla videó:

Hétköznapok

2008.10.09. 11:43

Már nagyon rég írtam, ezért gondoltam folytatom. Lassan kialakul a napi rutinunk Borival. Igaz, nappal még 3 óránként eszik s néha éjszaka is, de ma pl. átaludta az éjszakát éjféltől reggel 8-ig. Már nagyon élénk, figyel, gügyög, az első szó amit kimondott aku-aku s ezt ismételgeti ha jó kedve van. Nagyon szereti ha a kezünkbe kapaszkodhat s felhúzhatja magát. Nagy mosollyal jutalmaz meg minket minden egyes felhúzás alkalmával. Sajnos a szoptatás nem megy, így cumisüvegből kap anyatejet.

Átköltözünk egy másik lakásba, ami tágasabb, fényesebb s van kertje is. A hétvégén már ott fogunk aludni, remélem ott is jól fogjuk magunkat érezni. A várostól ez sincs messzebb, sőt talán bemenni a városba gyorsabb, mert nincsenek lámpák útközben. Szóval  szívesen látunk bárkit nálunk, mert most már kényelmesebben elférünk.

Borbála

2008.07.18. 17:01

http://www.dropshots.com/storr, képek itt vannak Borirol..

hazaértünk Luxemburgba

Adria Április Május

2008.05.22. 15:37

itt van néhány fénykép az adriai vitorlázásunkról:

nagyon jó időnk volt, és egyszer majdnem elhagytuk az árbócunkat, de megúsztuk.

sibenik-palmizana-hvar-vis-maslinica-sibenik-zadar-sibenik volt az útvonalunk.

legjobban vis és maslinica tetszett.

London, Brighton, 2008.4.4-6.

2008.04.17. 13:49

Terhes napló 3.

2008.04.15. 10:59

Jelenleg a 23. hétben vagyok. Tegnap voltunk ultrahangon s most már biztosra mondta a doki, hogy kislány lesz a baba. Borbála. Egyre többet mocorog a bébi, tegnap egy órán keresztül nézegették az ultrahangon, mert minden alkatrészét lemérték s megnézték pl. a veséjét,gerincét, csigolyáit stb. A végére már nagyon kellemetlen volt, össze vissza nyomogatta a hasamat a doki, hogy mindent tökéletesen lásson. Minden eredmény nagyon jó. Én jól érzem magam, persze egyre nehezebben megy a lépcsőzés, de szerencsére mindenhol van lift így nem kell gyaloglászni föl-le. Az étvágyam egyáltalán nem nőtt a terhesség alatt, talán az elején kívántam néhány dolgot de mára az is elmúlt. Egyre többet mocorog a baba, nagyon jó érzés tudni, hogy lakik benned valaki s nemsokára egy háromtagú család leszünk. Egyenlőre még nem nagyon vásároltunk semmit, persze már nézegetjük mire van szüksége egy ilyen csöppségnek s ötleteket kérünk gyerekes barátainktól.
Képet sajnos nem tudok feltenni, mert nincs rajta semmi különös. Legközelebb májusban megyünk haza s utána már csak a gyerkőc megszületése után novemberben.
Röviden ennyi a terhességemről s a babáról.

2 komment

Terhesnapló 2.

2008.04.02. 11:28

Terhesnapló folyt.
Jelenleg a 21. hétben vagyok. Minden rendben van, a reggeli rosszullétek elmúltak s az étvágyam is visszajött :J ! Nagyon jól érzem magam, voltak itt a szüleim, sokat sétáltunk s eljárok tornázni s úszni. A hétvégén volt Belgiumban tájfutó verseny, s míg Tamás futott mi Andival (Tamás kolleganője s sporttársam), lesétáltunk egy könnyített pályát. Nagyon jól esett hisz szép idő volt sütött a nap, s mindenhol erdő illat.
Már voltunk a bábával találkozni. Sok érdekes információt megtudtunk tőle. Kérdezte, akarok-e kádban szülni, persze én egyből mondtam hogy nem, hiszen nem igen tudom elképzelni, persze lehet, hogy könnyebb lenne. Felírt minden adatot, amit már a doki is tudott, s elmondta miből egyek sokat s mire kell odafigyelni.
Hú hát furcsa érzés hogy ott van valaki a hasamban.
A következő héten megyünk dokihoz, talán akkor kiderül milyen nemű a kis jövevény.
Ígérem, a vizsgálat után többet s rendszeresen fogok írni.

Nieuwport-Dunkerque-Nieuwport 2008.2.28-3.2

2008.03.05. 10:34

Terhesnapló 1.

2008.01.31. 15:43

Úgy gondoltam, hogy kicsit más irányba terelem blogunk témáját!
Szeretnék beszámolni hétről-hétre, hogy mi történik velem – vagyis velünk – a terhesség alatt.
Az elejétől kezdeném. Szóval mikor megtudtam, hogy terhes vagyok hihetetlen boldogság töltött el. Aznap épp moziba készültünk s előtte az Auchan-ban vettünk egy tesztet. Meg sem vártuk, hogy haza érjünk, még ott a wc-ben megcsináltam a tesztet. Persze nem mertem megnézni, gondoltam majd együtt. Végül a kocsiban megnéztük, s mind a két csík piros volt! Nem is tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Terhes vagyok! Igazából még akkor sem hittük el. Másnap felhívtam a magyarországi dokimat, s mikor hazaértünk megvizsgált: 5-6 hetes terhességet állapított meg, és már kaptunk is egy képet Babszem Jankóról!
Terhességi tüneteim ekkor még nemigen voltak azon kívül, hogy álmos voltam folyamatosan s éhes. Egyiptomi utazásunk alatt előjött a hányinger s a kajáktól való undorodás. Majd mikor hazaértünk Luxemburgba, kaptunk január végére időpontot a dokihoz. Már nagyon izgultunk mindketten, hogy minden rendben legyen. Eljött a nagy nap! Délelőtt 11 órára mentünk. Persze mint minden orvosnál itt is várakozni kellett, de megérte, mert nagyon alaposan megvizsgált s kikérdezett minket a családi nyavalyákról, műtétekről, majd a végén vettek egy csomó vért. Az ultrahang nagyon látványos volt, láttuk a kezecskéit, a kis szívét, ahogy ver, s hallottuk is dobogni. Hihetetlen volt. Azt hiszem mindkettőnk arcára iszonyatos boldogság ült ki. Tamás egyik kolleganője mesélte, hogy mindig mikor bement Tamás szobájába csak mosolyogni látta..:)
Persze aznap este minden családtaggal közöltük a nagy hírt: nagymamák, nagypapák s persze dédnagymamák lesznek. Mindenki nagyon örült s meghatódott az első unoka híre hallatán.
Most vagyok terhességem 12. hetében. A hányinger még mindig megvan, talán lassacskán elmúlik.
Most legalább zaklathatom gyerekes barátnőimet az okosabbnál okosabb kérdésekkel! Vigyázzatok s készüljetek a válaszokkal!

4 komment

egyiptom

2008.01.28. 15:29

Egyiptomi kalandunk
2007. december 29.–2008. január 5.

Gépünk december 29-én, reggel 7-kor indult Ferihegy II-ről. Délután kettőre értünk a hurghadai reptérre. Ott ki kellett tölteni a vízumhoz szükséges beutazási papírokat, majd egy magyar idegenvezető várt a kijáratnál s megmutatta melyik buszra kell felszálljunk, ami a hotelhez visz minket. Szerencsére nem volt nagyon meleg kb. 20–23 fok körüli lehetett a hőmérséklet. A busz körbe vitte a különféle szállók lakóit, mi is megérkeztünk. Sinbad Beach Resort volt a szállodánk neve. A szálloda szép környezetben volt a tenger parton s a szobánk terasza a tengerre nézett. Hurghadáról az első benyomásunk az volt, hogy egy hatalmas építkezés közepére csöppentünk. Amerre csak mentünk, mindenhol épülő szállodakomplexumok, általában szerkezetkész állapotban. Némelyiken látszott, hogy már jó ideje megrekedt ebben a stádiumban az építkezés. Hihetetlennek tűnt, hogy ez a sok hotel egyszer elkészül, és sikeresen üzemelni fog. Kb. ötször annyi hotel épült, mint amennyi már üzemelt.
Másnap kifeküdtünk a napra s délután bementünk Hurghada központjába. Először a turista negyedbe érkeztünk majd felfedeztünk olyan helyeket, ahol nem igen vannak turisták s helyi lakosok vannak többségben. Nőket nem nagyon láttunk az utcán a férfiak is a teázókban ültek s vízipipáztak. Séta közben egy esküvői előkészületbe csöppentünk ahol nők s férfiak együtt táncoltak. Itt már igazi arab hangulat volt, kedvesek voltak az emberek mosolyogva fogadtak minket miközben bámészkodtunk.
Nagy szegénység van ebben az országban is, de ennek ellenére az emberek boldognak tűntek. Sétánk végén beültünk egy kávézóba s onnan figyeltük az arab lakosok szokásait. Épp az esti piacra készültek s terítették ki különféle portékáikat. Taxival mentünk vissza, vagyis egy kis busszal amit a helyiek is használnak. Itt sem nagyon követik a szabályokat, a nagyobb az erősebb, dudálnak s villognak egymásra.
Az étkezés a szállodában all inclusive rendszerben működött, ami azt jelenti, hogy annyit ehetsz amennyit szeretnél. Persze a hét végére már nem nagyon tudtak újat mutatni s igyekeztek a nyugati étkezési szokásoknak megfelelő ételeket főzni. Mi örültünk volna, ha találkozunk egy-két tipikus arab étellel is.
A következő nap befizettünk búvártúrára. A hajó a szálló kikötőjéből indult. A fiúk palackkal merültek mi ketten lányok snorkeleztünk, ami teljesen kielégítette az igényünket. Két korallzátony fölé vittek el minket. Kaptunk ruhákat, békatalpat, pipát s a fiúk a további felszereléseket.
A búvárruha nagyon idétlen viselet, viszont nagyon hasznos, mert tényleg nem fáztunk a vízben. Csodálatos élményben volt részünk, hihetetlen sok színes hal s korall. Először kicsit idegen volt számunkra ez a környezet, s hogy több száz hal ott úszkál mellettünk, de a második merülés már nagyon könnyen ment. A hajón kaptunk ebédet s vizet. Délután érkeztünk vissza szállóba. Mind a négyünket kiszívott a víz s a nap. A vacsoráig sziesztáztunk, ugyanis szilveszter este volt...!!!
Nem sokat vártunk a szilveszteri mulatságtól. Azt még nem említettem, hogy a szálló lakóinak 95%-a orosz nemzetiségű volt. Az orosz turisták igényeit kielégítő műsorok s étkek voltak…J) A szilveszteri műsor hihetetlen igénytelen volt, de szórakoztató volt látni az emberek lerészegedését s ugra-bugrálását idétlen tucc-tucc zenére. Már nagyon vártuk, hogy éjfél legyen s felállhassunk az asztaltól...
Másnap is kimentünk hajóval snorkelezni. Itt is több korallszigetet néztünk meg, majd elvittek minket egy-két órára egy homokos beachre. A hajón kaptunk ebédet s uzsonnát is, majd még volt fél óra horgászat. Tamás s Zoli próbálkoztak de nem sikerült nekik halat fogniuk.
A következő két napot napozással, olvasással töltöttük. Sajnos – az én kivételemmel – mindenki elkapott egy kis gyomorrontást.
Az egyik estére befizettünk egy csillagnéző sivatagi túrára s megnéztünk egy beduin falut is. „Ami igazából nem igazi beduinok lakta falu csak felkérték őket a turisták miatt” – ezt idéztem az idegenvezetőtől... Sajnos csillagokat nem láttunk, mert felhős volt az ég viszont a sivatagi dzsipezés felejthetetlen élmény volt.
Pénteken elmentünk Luxorba. Buszunk reggel 5 kor indult elvileg, gyakorlatilag negyed órás késéssel, s mire mindenkit felvettünk a különböző szállodákból már egy órája utaztunk a városon belül! Majd elmentünk egy nagy busz találkahelyre, mert a buszok a sivatagon át csak konvojban közlekedhetnek, rendőri kísérettel!! Amikor beértünk Luxor elővárosaiba az utcák levoltak zárva s állt a forgalom, míg a konvoj haladt.
Nagyon szép volt az út a sivatagon át, csodásak azok a hegyek, s ahogy a nap megsütötte őket, minden szinte rózsaszínben pompázott.
Első állomásunk a karnaki templom volt: A karnaki templomkomplexum az ókori Egyiptom egyik leghíresebb épületegyüttese, a világ legnagyobb ókori vallási jelentőségű helye. Több mint száz hektáron terül el és három nagy, elkerített templomkörzetet, valamint több kisebb templomot foglal magába. A három templomkörzetből Ámon-Ré főistené a legnagyobb, ettől délre felesége, Mut temploma áll, mellyel kosfejű szfinxekkel szegélyezett felvonulási út köti össze. Az építkezés körülbelül 30 fáraó uralkodása alatt tartott, a Középbirodalomtól egészen a görög-római korig. Az ókorban Ipet szutnak („kiválasztott hely”) hívták, és Egyiptom újbirodalmi fővárosa, Théba mellett állt. Mai nevét al-Karnak faluról kapta, ami mellette található. A templom területe kétszerese a faluénak, ezért általában a templomot, nem a falut értik Karnak alatt. A templomegyüttes a Nílus partján áll, kb. 2,5 km-nyire Luxortól. Közöttük a környék teljesen beépült, ezért külső szemmel nehéz megkülönböztetni a kettőt.
A Királyok völgye „a királyok kapuinak völgye” egy völgy Egyiptom középső részén, ahol körülbelül 500 éves időszak folyamán a Kr. e. 16–11. század között (az ókori Egyiptom 18–20. dinasztiája) királyok és nagyhatalmú nemesek számára építettek sírokat.
Hatsepszut királynő terasztemploma volt az utolsó állomás.
Majd ami a legcsodálatosabb volt, a naplemente a Níluson!!!
Persze nem maradhatott ki az alabástrom műhely s a papiruszárus helyek sem. Szóval összevetve a társas utazást az egyénileg szervezett utazásainkkal, továbbra is az egyénileg megszervezett utakat fogjuk választani. Nem tetszett egyikünknek sem, hogy mindenre éppen csak maradt egy pici idő. Rohanni kellett A-ból B-be, nem tudtunk semmit nyugodtan megnézni, sietni-sietni kellett! Fotózni sem lehetett bármikor!!!
Szóval én nem ajánlom senkinek, persze ha ezt a feszített tempót kedveli valaki, akkor hajrá!!!

és itt vannak a képek:

fotók:

előtte sötétben

utána világosban

további sporik: monsieur jalabert et monsieur hinault (háttal feketében)

7 komment

ez meg vasárnap volt

2007.09.17. 16:41

elvileg a velo.hu-n lesz majd róla élménybeszámoló is

fotópályázat

2007.09.17. 16:40

íme Réka döntős fotója (fotozz.hu), ami tavaly készült az echternachi triatlonversenyen

skótfotók

2007.09.05. 13:36

sikerült feltenni néhány skóciai fotót ide:

Skóciai kalandozás

2007.08.27. 10:02

Augusztus 3-án indultunk délután Luxemburgból. A kompunk 6 órakor indult Dunkerque-ből Doverbe.
 A komputat még világosban tettük meg, s láttuk a doveri fehér sziklákat a kikötés során.
Utunkat Cambridge felé vettünk, mert ott volt az első állomás, ahol aludtunk, a szállásadónk Peti volt.
Kicsit furcsa volt Tamásnak az első fél órában a másik oldalon vezetni de aztán egész gyorsan belejött. Peti vacsorával készült, majd beültünk egy pubba.
Másnap 9 óra körül indultunk tovább, még hátravolt 850 km Aviemore-ig.
Az úton semmi különös nem történt s este 7-8 között megérkeztünk a szállásra. Addigra a többiek már mind ott voltak s finom vacsorával vártak minket. A többiek, értem ez alatt aput, anyut, Henikét, Ferit, Ákost, Lackót, Ivettet, Tomi papáját s egy barát házaspárt.
A szállás nagyon szép házban volt, egy folyó partján. Alul volt egy nagy nappali ebédlővel, konyhával s lenti részen még volt két hálószoba s a többi az emeleten.

Vasárnap megkezdődött a versenyzés. Sajnos az eső esett. Mindenki izgult egy kicsit ha még nem is beszélt róla. Versenypálya vizes, mocsaras, mohás, kis aljnövényzettel. Hozzá kellett szokni, hogy merj futni a mocsaras területeken is. Azután ez így ment 3 napig s a negyedik nap volt egy pihenőnap. Az erdőnek nagyon gazdag állatvilága volt, láttunk szarvast, őzikét, nyulat, mókusokat.
A pihenőnapon voltunk WHISKY túrán, ami azt jelenti, hogy whisky gyárakat látogattunk, aminek a lényege a végén osztott ingyenes kostóló.
Majd elmentünk egy félszigetre ahol delfineket láttunk kiugrálni a tengerből. Hihetetlen élmény volt.
Majd ismét 3 nap futás, fárasztó volt de azt hiszem mindenki élvezte annak ellenére, hogy az eső szinte mindig esett s mocskosan értünk be a célba.
Eredményes versenyzésnek mondhatjuk, hiszen mindenki végigfutotta a 6 napot, s a középmezőnyben végeztünk. Apu ment a legjobbat a kategóriájában 17. helyen végzett a 70-ből. Gratulálunk neki!
A következő napon, vasárnap fókanéző túrára indultunk. A túra abból állt, hogy Fort William kikötőjében felszálltunk egy hajóra, ami elvitt minket egy kis szirthez ahol elvileg vannak fókák, de sajnos nem láttuk őket hiába keringett a hajó a szirt körül percekig. Kicsit csalódva indultunk tovább. Következő úti célunk a lochnessi kastélyvolt.

Monumentális építmény romokban a tó partján. Sajnos Nessit nem láttuk pedig kémleltük nagyon a vizet.
Hétfőn jártunk az Orkney szigeteken, mely Skócia legészakibb pontján található. A szigetre komppal mentünk s ott egy turista busszal jártuk be a szigetet. Kicsit barátságtalannak tűnt a táj, de annál lenyűgözőbb volt a látvány. Elég komor de mégis van benne valami csodás. Fővárosa Kirkwall, melynek nagy kikötője van s Szent Magnus viking szentnek szentelt katedrálisa.
   A szigeten nincsenek fák, tiszta kopár az egész terület telis-teli birkákkal s szarvasmarhákkal s ebből adódik, hogy leginkább mezőgazdasággal és állattartással foglalkoznak az itt élő emberek. Persze mindemellett whiskyt is gyártanak. A fő szigeten van két kőkör, melyek hasonlítanak a Stonehenge-re, ezek a Stone of Setter kövek.
Orkney-n norvég vikingek éltek, s csak a 15. században került skót kezekbe. A vikingek jelenlétének sok nyoma maradt.
Keddi napon voltunk hegyet mászni, megmásztuk az 1320 méter magas Cairngorms csúcsot. Az időjárás ott már nagyon zord, s hihetetlen hideg volt a csúcson.

A következő nagy sziget, amelyre egy újabb napot szántunk, a Skye sziget volt. Az odafele vezető úton megnéztük az Elien Donan kastélyt, amely három loch találkozásánál épült.
Majd egy nagy hídon áthajtva jutottunk be a szigetre. Ez a sziget teljesen más, mint Orkney szigete, s az a szép Skóciában, hogy nem találsz két egyforma helyett. A magas hegyektől kezdve minden tájtípus megtalálható.
Megnéztük Dunvegan kastélyát, mely évszázadok óta a híres Macleod klán székhelye.
Körbejártuk a kastély kertjét s lementünk a várhoz tartozó kikötőhöz ahol a parttól nem messze található kis szigetcsoporton lustálkodó fókákat véltünk felfedezni. Persze nekünk sem kellett több, próbáltunk minél közelebb kerülni hozzájuk. Végigsétáltunk a parton ahol lenyűgöző látványt nyújtottak a hatalmas sziklafalak.
Közben láttunk felföldi teheneket. A kisborjakat meg is tudtuk simogatni.
Az utolsó napon elmentünk horgászni a szálláshoz közeli tóhoz. Sikeres horgászat volt, a fiúk fogtak 4 pisztrángot s apu kifogta élete legnagyobb pisztrángját melynek mérete 55-60 cm volt.
Röviden ennyi Skóciáról. Az időjárást még nem említettem, mindig esett s hideg volt, de ennek ellenére csodálatos ország.
Talán egyszer még visszamegyünk….

orkney szgtk

2007.08.16. 22:49

a héten kirándultunk szerte skóciában. a legjobb az orkney szigetek és a skye sziget volt. láttunk egy csomó birkát és fókát is! voltunk a hegylakó kastélyában. ma és holnap pisztrángra horgászunk.

skócia, aviemore

2007.08.11. 19:55

vége lett a versenynek. 6 nap futás elég fárasztó volt:  http://www.scottish6days.com/2007/2007index.htm

a táj nagyon szép, sok erdő és mocsár, gyakran esik az eső, a skótok is elég furcsák, sokan ténylge szoknyában járnak. a dudájuk hangja bosszantó. eddig nem nagyon mászkáltunk, csak a versenyekre, de még egy hétig itt leszünk.. holnap megyünk fókanéző túrára, aztán meg az orkney szigetekre.

fotók majd később: lesznek rajtuk delfinek, erdők, hegyek, tájfutók, patakok

vasárnapi verseny

2007.07.30. 15:41

13 fok, szakadó eső, egy első (gabi), egy második (orsi), egy ötödik (t) és egy hetedik (ré) helyezés.

itt vannak részidők is: http://www.frso.be/course_results_2.php?id=298

3 komment

espingo tó a pireneusokban

2007.07.28. 17:36

késő este...

2007.07.28. 00:12

Végre sikerült rájönni, hogy is müködik ez az egész "Blogozás"..

most miután megnéztük Brian életét....