HTML

valahol európában

réka és tamás luxemburgban és máshol

Friss topikok

• dudi: Nekem az a kedvencem,amikor kijottok a szellemvasutbol.:) (2008.05.05. 21:42) London, Brighton, 2008.4.4-6.
  • ras: Csókollak benneteket! Májusban is várunk benneteket sok szeretettel! (2008.04.15. 13:35) Terhes napló 3.
  • aedem: Ré, elmaradásod van naplóírásban!!! kíváncsian várom a további eseményeket (2008.03.22. 11:21) Terhesnapló 1.
  • Rasi: Hiányolom a további beszámolókat! Már lassak két hónapja nem történik veletek semmi? (2007.12.12. 21:25) l'étape de légende
  • Riska: Sziasztok, ezen a két címen találtok bővebb infokat a kalandról. :) www.velo.hu/verseny/verseny.... (2007.10.16. 20:33) ez meg vasárnap volt

Linkblog

korfu-athén

2011.01.04. 11:37

Korfu–Athén
2010. október 2–16.

Bavaria 39, Eliza
Mikolt, Laci, Réka, Bori, Tamás

0. nap
Marina Gouvia, gyors, korrekt hajóátadás, jó drágán kaja-hajóhozszállítás.

1. nap ~50 tmf Gouvia–Gaios
Délben indulás, kis szembeszél, nagyjából végig motorozás Paxos szigetre. Gaios város, horgony és partfalratolatás. (Mint nagyjából ezután végig, de ez volt az első alakalom) Védett kikötő, jó kis város...

2.nap ~35 tmf               Gouvia–Lefkas
10-kor indulás. Antipaxoszon kis öbölben fürdőzés, jó meleg a víz, sehol senki rajtunk kívül. Délben motorral tovább Lefkas felé. Pont a híd zárására érünk oda, egy órát várunk, aztán behajózunk a marinába, mooring. Hatalmas és teljesen védett, mert már a csatornában van.

3. nap ~ 40 tmf Lefkas–Ithaki
11.00, végighajózunk a sekély és érdekes csatornán. 10 csomós szembeszélben vitorlázunk. Skorpió sziget. Ez talán a legszebb környék az egész út során, minden zöld. Végül motorozás Ithakába. Védett öböl, városi partfal, horgony, Odüsszeusz.

4. nap ~ 40 tmf Ithaki–Killini
10.30 indulás, fürdés, partrabocizás: Ormos Pera Pigadhi. Délben irány Killini. 7-8 csomós csökkenő déli szélben teljes vitorlázattal vitorlázunk. Kb. 10 mp alatt a szél északira fordul és 35 csomóra erősödik. A hajó szinte lefekszik. 25 csomós szélben, egyre nagyobb hullámokban motorozunk tovább Killinibe. A 2010-es kiadású pilotbookhoz képest teljesen más a kikötő, időközben* épült egy kis yachtkikötő. A városban nincs semmit, éjszaka vihar, de a horgony tart. Beszáll Zsuzsi, Piki és Szása.

5. nap ~30 tmf              Killini–Katakólon
10.00 -16.00 Végig kellemes hátszélben hasítunk. Horgony, partfal, olympiai guide-ok. Beach. Éjjel nagy vihar, a hullámok pont bejönnek a nem túl védett kikötőbe. A marina nem üzemel*. Őrség viszkivel, igazgatjuk közben a köteleket is..

6. nap ~ 30 tmf Killini–Kiparisszia
Délelőtt vonattal Olympia. 13.00-18.00 Végig 8-as hátszél. Hatalmas, teljesen új*, nagyon jól védett kikötő, 2 db hajó (velünk együtt). Rengeteg hely, oldalt kötünk ki.

7. nap ~ 30 tmf Kiparisszia–Pilosz
Délelőtt vár(os)nézés. Esőben, kis szembeszélben végig motorral. Útközben ókori gályakikötő. Pilosz, marina, horgony. Szomszéd hajó, Kerguelen, este majdnem elúszik, gazdája Eugen de Zilah, eszperantista metz-i filozófiaprofesszor..

8. nap ~0 tmf                Pilosz
Városnézés, időjárás-tanulmányozás, Jenő bácsival beszélgetés. Előttünk a "Horn-fok", és elég szeszélyes, viharos az idő. Horgony felszedjük, mooringra kötünk. Útközben nincsenek jó kikötők, nagy viharokat jósolnak. Este 11-kor indulás. A kikötői mester tanácsára irány egyenesen Monemvassia.

9. nap ~100 tmf            Pilosz–Monemvassia
Teljes sötétség, gyönyörű Tejút, viszonylagos szélcsend, de elég nagy hullámok. Csak a GPS-t látjuk az öbölből kifelé. Később a világítótornyok alapján jól lehet tájékozódni, a nyílt tengeren nagy hajóforgalom. Gyönyörű napfelkelte. Vadregényes Maleasz-fok. 16.00 Monemvassia, utolsó hely a kis kikötőben, oldalt állunk.

10. nap ~0 tmf              Monemvassia
Gibraltári városnézés, evés, ivás, strandolás, teknősök a kikötőben. Kellemes hely..

11. nap ~ 40 tmf           Monemvassia–Plaka Leonidhion
Erősödő szélben vitorlázunk, majd motorozunk. Horgony, fürdés Fokianos öbölben. Napnyugtára érünk Leonidhionba. Kis kikötő, kikötés oldalra. Grill, strand, (a már ismerős) oroszok. Idilli hely.

12. nap ~45 tmf            Leonidhion–Porosz
Reggel strand, délben indulás. Irány Hydra. Hol fúj, hol nem. Idhra kikötőjébe egy gyorsan támadt vihar legközepén érkezünk, szinte üres tankkal. Nagy szél, villámok, szarráázás, és nincs hely, bármennyire is keresgélünk.. Távozunk, menet és hullámok közben tankfeltöltés a kannákból. Sötétedésre érünk Poroszba. Hatalmas, újonnan épült yachtmólók*. Kényelmes kikötés, védett lagúna. Jó kis város, tele turistákkal.. Részeg norvég szomszédok.

13. nap ~30 tmf            Porosz–Pireusz
Indulás délben, végig motorozás. Aigina, öböl, fürdés, bocizás, nagy kosz a parton. Irány Kalamaki marina, végállomás. Koszos tenger. Benzinkút nem működik*. Második sorban, orral két hajó közé kikötés, 280 liter gázolaj tankolás teherautóból, gond nélküli hajóátadás.

Összesen ~470 tmf, 70-80%-ban motorral, 280 liter fogyasztás.

* Pontatlan pilotkönyv. Sokszor egész más van benne, jópár éve frissíthették utoljára a 2010-es kiadást.

Az Égei-tenger gyönyörű, tiszta, a Peloponnészosz is, ráadásul teljesen turistamentes. Nagyon kellemes kikötők, emberek, városkák. Athén környéke koszos.

Általában kis kikötőkben vagy városi rakpartokon kötöttünk ki. Víz mindenhol van a mólón, áramot termel a motor. Remek éttermek(ben wc-k) vannak minden kikötő mellett. A kikötés mindenhol ingyenes. (Összesen egy fizetős marinában voltunk, Lefkason).

Október végén a szél iránya és erőssége teljesen kiszámíthatatlan, de a víz még jó meleg. Mi általában szélcsendes időszakot/helyeket fogtunk ki, ezért elég sokat kellett motoroznunk, de a széltérképek és az elmondások alapján ez szerencse volt, mert a környéken hatalmas viharok dúltak. A hírhedt Maleasz-fokon pld. a hónap egyetlen másfél napos viharmentes időjárási ablakán sikerült átjutni.

Itt látható néhány kép: a szokásos http://www.dropshots.com/storr és

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.