HTML

valahol európában

réka és tamás luxemburgban és máshol

Friss topikok

• dudi: Nekem az a kedvencem,amikor kijottok a szellemvasutbol.:) (2008.05.05. 21:42) London, Brighton, 2008.4.4-6.
  • ras: Csókollak benneteket! Májusban is várunk benneteket sok szeretettel! (2008.04.15. 13:35) Terhes napló 3.
  • aedem: Ré, elmaradásod van naplóírásban!!! kíváncsian várom a további eseményeket (2008.03.22. 11:21) Terhesnapló 1.
  • Rasi: Hiányolom a további beszámolókat! Már lassak két hónapja nem történik veletek semmi? (2007.12.12. 21:25) l'étape de légende
  • Riska: Sziasztok, ezen a két címen találtok bővebb infokat a kalandról. :) www.velo.hu/verseny/verseny.... (2007.10.16. 20:33) ez meg vasárnap volt

Linkblog

Korzika GR20

2010.04.14. 16:50

Mikivel s Augusztával töltöttük az idei Húsvétot Korzikán. Szuper volt! 5 nap túrázás a hegyekben, hátizsákkal s Borival a hátunkon. Tamás vitte a nagyobb súlyt (élelmet, ruhákat s hálózsákokat), nekem a kisebbik súly jutott Bori s a pelenkái, persze azért az én csomagom is volt 15kg.

Savonából indult a kompunk Bastiába. Este indult a komp s reggel fél 8ra értünk Korzika szigetére. Sajnos a kompon kabint már nem kaptunk, így a folyóson a szőnyegen kellett aludnunk. Én nem igen éreztem jól magam, egész úton kavargott a gyomrom a nagy hullámzások miatt. Már alig vártam, hogy reggel legyen. Megnéztük Bastiát, kis kikötöváros, tele sok térrel, kávézóval s régi házakkal. Városnézés után elindultunk Concába ahonann túránk indult.

Korzika „egy tengerből kiemelkedő hegy”, ahol hegycsúcsok, sziklaszirtek, hegyi tavak és tágas fennsíkok váltakoznak. A mediterrán térség legtöbb heggyel rendelkező, legzöldebb és legüdébb szigete. Túránknak részét képezte a GR20 nevű útvonal "Grande Randonnée 20", mely 200 km hosszan szeli át korzikát északról délre. 10000 méteren kerszetül  hidalja át a térséget és települések melletti érintetlen területen kanyarog. Az út legnagyobb része Korzika nemzeti parkjának területére esik. A táj szépsége teljesen magával ragadott minket, hiába volt eső s hóvihar.

Conca faluból indult első napi túránk, mely eredetileg 6-8 óra lett volna, de mivel az időjárás ellenünk beszélt s csomagjaink is nagyon nehezek voltak a 8 órás túrából 12 lett, s éjjel 11re érkeztünk meg a Paliri menedékházhoz. Én úgy gondoltam nem tudok tovább menni, mivel nagyon nehéz nap állt mögöttünk, így úgy döntöttünk egy napot itt maradunk pihenni, csodálni a tájat. Persze nem csak az én fáradtságom miatt maradtunk, hisz a többiek is elfáradtak, hanem ruháink nagy része elázott s meg kellett száritani. Másnap gyönyörű napunk volt. Bori is élvezte, tobozokat szedett, hangyákat kergetett, s ahova lehetett felmászott.

Másnap délelött folytattuk túránkat, Bavella nevű faluba mentünk, ahova egy hágon kerszetül vezetett az út. Az út nem volt könnyű, viszont az időjárás nagyon szép volt. Kisebb , nagyobb pihenőkkel teljesitettük ezt a napot is. A hágó tetejéről lehetett látni Szardinia szigetét s megérte felmászni a csodálatos látványért.

Itt egy turistaszállóban aludtunk, ahol meg tudtunk fürdeni s ettünk finom korzikai vacsorát.

Következő állomásunk Refuge d'Asinau(1530m). Talán ezen a napon volt a legszebb idő. Sütött a nap s a szél sem fújt. A túra eleje s vége volt nagyon nehéz. Az elején nem igen volt kiataposott ösvény, sziklás terepen kellett kilométereket gyalogolni. Mivel én vittem Borit, így sokkal lassabban haladtunk, mert próbáltam minél óvatosabban menni, nehogy mellé lépjek a szikláknak. Turánk közben sokszor megálltunk pihenni, enni. Az utolsó kilométer elött át kellett gázolnunk egy nagy sodrású patakon s 250 m szintet felfele megtenni. Nagyon vártam már, hogy megérkezzünk. 10 óra gyaloglás után ismét célba értünk. Sajnos itt a házban nem volt kályha, igy nem tudtunk fűteni, igy kajálás után mindenki bebujt a hálózsákjába s aludtunk.

Másnap nagy hóviharra ébredtünk. El kellett indulni, mert nem tudhattuk mikor hagyja abba a havazást. Lejjebb már csak az eső esett. Quenza faluba mentünk, túránk utolsó állomására. Talán ez a nap volt a legkönnyebb mert csak lefele kellett menni s szintben. Kétszer kellett gázlón átmennünk ami nehezitette a dolgunkat. Megérkezve a faluba beültünk egy kávézóbas. Innen egy taxi vitt minket a kiindulási helyünkre, ahol az autónkat hagytuk.

Korzika állatvilága muflonokból, gyikokból s madarakból áll. Sajnos muflont nem láttunk csak elboklászott tehenekkel s disznókkal találkoztunk.

Nagyon szép s lenyűgöző tájakon mentünk kerszetül. Igaz az GR20 útvonal kis részét tettük csak meg, de ez is elegendő volt, hogy egy kis ízelítőt kapjunk a következő korzikai látogatásunkhoz.

Bori is nagyon sokat fejlődik minden egyes utazása során. Új szavakat tanul s a különböző új ingerek is jó hatással vannak rá, annak ellenére, hogy esett az eső s hóviharban utazott a hátunkon, s hogy néha ő is elfáradt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.