HTML

valahol európában

réka és tamás luxemburgban és máshol

Friss topikok

• dudi: Nekem az a kedvencem,amikor kijottok a szellemvasutbol.:) (2008.05.05. 21:42) London, Brighton, 2008.4.4-6.
  • ras: Csókollak benneteket! Májusban is várunk benneteket sok szeretettel! (2008.04.15. 13:35) Terhes napló 3.
  • aedem: Ré, elmaradásod van naplóírásban!!! kíváncsian várom a további eseményeket (2008.03.22. 11:21) Terhesnapló 1.
  • Rasi: Hiányolom a további beszámolókat! Már lassak két hónapja nem történik veletek semmi? (2007.12.12. 21:25) l'étape de légende
  • Riska: Sziasztok, ezen a két címen találtok bővebb infokat a kalandról. :) www.velo.hu/verseny/verseny.... (2007.10.16. 20:33) ez meg vasárnap volt

Linkblog

egyiptom

2008.01.28. 15:29

Egyiptomi kalandunk
2007. december 29.–2008. január 5.

Gépünk december 29-én, reggel 7-kor indult Ferihegy II-ről. Délután kettőre értünk a hurghadai reptérre. Ott ki kellett tölteni a vízumhoz szükséges beutazási papírokat, majd egy magyar idegenvezető várt a kijáratnál s megmutatta melyik buszra kell felszálljunk, ami a hotelhez visz minket. Szerencsére nem volt nagyon meleg kb. 20–23 fok körüli lehetett a hőmérséklet. A busz körbe vitte a különféle szállók lakóit, mi is megérkeztünk. Sinbad Beach Resort volt a szállodánk neve. A szálloda szép környezetben volt a tenger parton s a szobánk terasza a tengerre nézett. Hurghadáról az első benyomásunk az volt, hogy egy hatalmas építkezés közepére csöppentünk. Amerre csak mentünk, mindenhol épülő szállodakomplexumok, általában szerkezetkész állapotban. Némelyiken látszott, hogy már jó ideje megrekedt ebben a stádiumban az építkezés. Hihetetlennek tűnt, hogy ez a sok hotel egyszer elkészül, és sikeresen üzemelni fog. Kb. ötször annyi hotel épült, mint amennyi már üzemelt.
Másnap kifeküdtünk a napra s délután bementünk Hurghada központjába. Először a turista negyedbe érkeztünk majd felfedeztünk olyan helyeket, ahol nem igen vannak turisták s helyi lakosok vannak többségben. Nőket nem nagyon láttunk az utcán a férfiak is a teázókban ültek s vízipipáztak. Séta közben egy esküvői előkészületbe csöppentünk ahol nők s férfiak együtt táncoltak. Itt már igazi arab hangulat volt, kedvesek voltak az emberek mosolyogva fogadtak minket miközben bámészkodtunk.
Nagy szegénység van ebben az országban is, de ennek ellenére az emberek boldognak tűntek. Sétánk végén beültünk egy kávézóba s onnan figyeltük az arab lakosok szokásait. Épp az esti piacra készültek s terítették ki különféle portékáikat. Taxival mentünk vissza, vagyis egy kis busszal amit a helyiek is használnak. Itt sem nagyon követik a szabályokat, a nagyobb az erősebb, dudálnak s villognak egymásra.
Az étkezés a szállodában all inclusive rendszerben működött, ami azt jelenti, hogy annyit ehetsz amennyit szeretnél. Persze a hét végére már nem nagyon tudtak újat mutatni s igyekeztek a nyugati étkezési szokásoknak megfelelő ételeket főzni. Mi örültünk volna, ha találkozunk egy-két tipikus arab étellel is.
A következő nap befizettünk búvártúrára. A hajó a szálló kikötőjéből indult. A fiúk palackkal merültek mi ketten lányok snorkeleztünk, ami teljesen kielégítette az igényünket. Két korallzátony fölé vittek el minket. Kaptunk ruhákat, békatalpat, pipát s a fiúk a további felszereléseket.
A búvárruha nagyon idétlen viselet, viszont nagyon hasznos, mert tényleg nem fáztunk a vízben. Csodálatos élményben volt részünk, hihetetlen sok színes hal s korall. Először kicsit idegen volt számunkra ez a környezet, s hogy több száz hal ott úszkál mellettünk, de a második merülés már nagyon könnyen ment. A hajón kaptunk ebédet s vizet. Délután érkeztünk vissza szállóba. Mind a négyünket kiszívott a víz s a nap. A vacsoráig sziesztáztunk, ugyanis szilveszter este volt...!!!
Nem sokat vártunk a szilveszteri mulatságtól. Azt még nem említettem, hogy a szálló lakóinak 95%-a orosz nemzetiségű volt. Az orosz turisták igényeit kielégítő műsorok s étkek voltak…J) A szilveszteri műsor hihetetlen igénytelen volt, de szórakoztató volt látni az emberek lerészegedését s ugra-bugrálását idétlen tucc-tucc zenére. Már nagyon vártuk, hogy éjfél legyen s felállhassunk az asztaltól...
Másnap is kimentünk hajóval snorkelezni. Itt is több korallszigetet néztünk meg, majd elvittek minket egy-két órára egy homokos beachre. A hajón kaptunk ebédet s uzsonnát is, majd még volt fél óra horgászat. Tamás s Zoli próbálkoztak de nem sikerült nekik halat fogniuk.
A következő két napot napozással, olvasással töltöttük. Sajnos – az én kivételemmel – mindenki elkapott egy kis gyomorrontást.
Az egyik estére befizettünk egy csillagnéző sivatagi túrára s megnéztünk egy beduin falut is. „Ami igazából nem igazi beduinok lakta falu csak felkérték őket a turisták miatt” – ezt idéztem az idegenvezetőtől... Sajnos csillagokat nem láttunk, mert felhős volt az ég viszont a sivatagi dzsipezés felejthetetlen élmény volt.
Pénteken elmentünk Luxorba. Buszunk reggel 5 kor indult elvileg, gyakorlatilag negyed órás késéssel, s mire mindenkit felvettünk a különböző szállodákból már egy órája utaztunk a városon belül! Majd elmentünk egy nagy busz találkahelyre, mert a buszok a sivatagon át csak konvojban közlekedhetnek, rendőri kísérettel!! Amikor beértünk Luxor elővárosaiba az utcák levoltak zárva s állt a forgalom, míg a konvoj haladt.
Nagyon szép volt az út a sivatagon át, csodásak azok a hegyek, s ahogy a nap megsütötte őket, minden szinte rózsaszínben pompázott.
Első állomásunk a karnaki templom volt: A karnaki templomkomplexum az ókori Egyiptom egyik leghíresebb épületegyüttese, a világ legnagyobb ókori vallási jelentőségű helye. Több mint száz hektáron terül el és három nagy, elkerített templomkörzetet, valamint több kisebb templomot foglal magába. A három templomkörzetből Ámon-Ré főistené a legnagyobb, ettől délre felesége, Mut temploma áll, mellyel kosfejű szfinxekkel szegélyezett felvonulási út köti össze. Az építkezés körülbelül 30 fáraó uralkodása alatt tartott, a Középbirodalomtól egészen a görög-római korig. Az ókorban Ipet szutnak („kiválasztott hely”) hívták, és Egyiptom újbirodalmi fővárosa, Théba mellett állt. Mai nevét al-Karnak faluról kapta, ami mellette található. A templom területe kétszerese a faluénak, ezért általában a templomot, nem a falut értik Karnak alatt. A templomegyüttes a Nílus partján áll, kb. 2,5 km-nyire Luxortól. Közöttük a környék teljesen beépült, ezért külső szemmel nehéz megkülönböztetni a kettőt.
A Királyok völgye „a királyok kapuinak völgye” egy völgy Egyiptom középső részén, ahol körülbelül 500 éves időszak folyamán a Kr. e. 16–11. század között (az ókori Egyiptom 18–20. dinasztiája) királyok és nagyhatalmú nemesek számára építettek sírokat.
Hatsepszut királynő terasztemploma volt az utolsó állomás.
Majd ami a legcsodálatosabb volt, a naplemente a Níluson!!!
Persze nem maradhatott ki az alabástrom műhely s a papiruszárus helyek sem. Szóval összevetve a társas utazást az egyénileg szervezett utazásainkkal, továbbra is az egyénileg megszervezett utakat fogjuk választani. Nem tetszett egyikünknek sem, hogy mindenre éppen csak maradt egy pici idő. Rohanni kellett A-ból B-be, nem tudtunk semmit nyugodtan megnézni, sietni-sietni kellett! Fotózni sem lehetett bármikor!!!
Szóval én nem ajánlom senkinek, persze ha ezt a feszített tempót kedveli valaki, akkor hajrá!!!

és itt vannak a képek:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.